SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.85 issue1Pharmacological treatment of epilepsy in elderly people, a literature review.Prevalence of the main mental disorders during the COVID-19 pandemic. author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista de Neuro-Psiquiatría

Print version ISSN 0034-8597

Abstract

HUETE CORDOVA, Maria Antonieta. Trastorno de conducta alimentaria durante la pandemia del SARS-CoV-2. Rev Neuropsiquiatr [online]. 2022, vol.85, n.1, pp.66-71.  Epub Mar 21, 2022. ISSN 0034-8597.  http://dx.doi.org/10.20453/rnp.v85i1.4156.

Los pacientes con trastorno de conducta alimentaria (TCA) constituyen una población vulnerable en el contexto de la pandemia por COVID-19. Algunos estudios describen su efecto negativo en los pacientes y sus cuidadores. El presente artículo efectúa una revisión narrativa del impacto de la pandemia en este tipo de pacientes. Se identifican síntomas depresivos, ansiosos, riesgo de autoagresiones y suicidio. La intervención y el manejo tempranos de pacientes con TCA es un gran desafío para la continuidad de tratamiento, detección de comorbilidades y prevención de recaídas.

Keywords : Trastorno de conducta alimentaria; SARS-CoV-2; COVID-19.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )