SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número82Vivir yendo y viniendo: ciclos migratorios de peones forestales argentinosAnálisis de los grupos de investigación de las áreas científicas con mayor aplicabilidad productiva en el Brasil: competencias e interacciones con las empresas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Apuntes

versión impresa ISSN 0252-1865

Resumen

BORTZ, Gabriela; BECERRA, Lucas  y  THOMAS, Hernán. From «technology transfer» to local development strategies. Sociotechno-cognitive dynamics in the case of the Yogurito Escolar (Argentina, 1984-2015). Apuntes [online]. 2018, vol.45, n.82, pp.33-69. ISSN 0252-1865.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.21678/apuntes.82.863.

Innovation and technological change play a role in dynamizing productive development processes aimed at increasing general welfare in the imaginaries of current Latin American public policies. However, there is a divide between publicly funded R and D and production, circulation, distribution, and consumption strategies aimed at meeting local social and environmental needs. Based on the analysis of the socio-techno-cognitive dynamics deployed in the case of the Yogurito Escolar program (Argentina), this paper examines the problems of technology transfer schemes and proposes a range of alternatives for designing public R and D strategies that promote inclusive development processes

Palabras clave : Technology transfer; technological innovations; research and development; bio-technology; social development; public investments; Argentina.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons