SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número85Viajes anteriores y destinos futuros en el estudio del turismoLo esperable del Estado. Políticas públicas y empresarios en los inicios de la actividad turística en el Perú (1930-1950) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Apuntes

versión impresa ISSN 0252-1865

Resumen

VIDAL OLIVARES, Patricia. We are unknown and ignored as a touristic country: The touristic propaganda problem in Chile between 1929 and 1959. Apuntes [online]. 2019, vol.46, n.85, pp.23-52. ISSN 0252-1865.  http://dx.doi.org/10.21678/apuntes.85.1044.

This article analyzes state promotion of the tourism industry in Chile between 1929 and 1959, a period when the state first took an interest in this issue. Through an analysis of the media, ministerial communications, and parliamentary discussions, this study reveals flaws in tourism publicity aimed at foreign countries, and reviews the roles and tasks undertaken by consuls, who acted as middlemen in the promotion of tourism, as "propaganda commissioners" - actors that promoted national tourism at a time when there were no clear standards established by the government.

Palabras clave : Tourism; tourism promotion; propaganda; Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons