SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número1El don Juan, una inversión de la femineidad medieval demoniacaDel Paraguay del centenario a la antigüedad clásica. Superposición de temporalidades en Canto secular (1911) de Eloy Fariña Núñez índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Lexis

versión impresa ISSN 0254-9239

Resumen

ZUCCHI, Mariano Nicolás. Burlesque Representation of the Characters in El pánico by Rafael Spregelburd: The Incidence of the Dialogue in the Emergence of the Authorial Ethos. Lexis [online]. 2022, vol.46, n.1, pp.341-365. ISSN 0254-9239.  http://dx.doi.org/10.18800/lexis.202201.010.

This article analyses the footing adopted by the authorial ethos (Amossy 2009) in El pánico ([2004] 2016), by Rafael Spregelburd. In particular, we will examine the specific way in which the theatrical dialogue generates a burlesque representation of the main characters. This image will allow us to deduce that the playwright emerges as someone who mocks them. Regarding the theoretical framework of this study, we used the dialogic approach to argumentation and polyphony (Caldiz 2019, García Negroni 2009a, 2016a, 2016b, 2018a, 2018b, 2018c, 2019, García Negroni y Libenson 2016, 2018, 2019a, 2019b), a non-referential theory of linguistic meaning.

Palabras clave : polyphony; dramatic text; Spregelburd; authorial ethos.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )