SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Descripción de las conductas de salud en un grupo de estudiantes universitarios de LimaRegulación del estrés y emociones con actividades gráficas y narrativa expresiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Psicología (PUCP)

versión On-line ISSN 0254-9247

Resumen

BARRIOS, Alia. Ideas about Interpersonal Conflicts and Moral Development in Brazilian Early Childhood Education. Revista de Psicología [online]. 2016, vol.34, n.2, pp.261-291. ISSN 0254-9247.  http://dx.doi.org/10.18800/psico.201602.002.

This paper presents part of a study of moral development conducted in a public early education school in Brasília, Brazil. A sociocultural constructivist perspective was employed to analyze the ideas of nine educators about the role of interpersonal conflict in moral development. Educators provided information about the pedagogical strategies they use to intervene in conflicts. Results show the dominance of a negative view of the conflict and the need for changes in this perspective due to the role that interpersonal conflicts play in building moral values and social skills that enable a harmonious and democratic coexistence.

Palabras clave : Interpersonal conflicts; moral development; early childhood education; socio-cultural constructivism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons