SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número2Estrés, evaluación cognitiva y burnout en técnicos sociales de casas de acogidaEncelar(se), ¿una experiencia femenina? dilemas narcisos desde la perspectiva interseccional del género índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Psicología (PUCP)

versión On-line ISSN 0254-9247

Resumen

VERA RUIZ, Angela; ESPINOSA PEZZIA, Agustín; PRIALE VALLE, María Angela  y  LLANCO GONZALES, Cesar. National Identity and appreciation for sustainable practices in social and commercial entrepreneurs in Lima. Revista de Psicología [online]. 2022, vol.40, n.2, pp.1099-1131.  Epub 04-Jul-2022. ISSN 0254-9247.  http://dx.doi.org/10.18800/psico.202202.017.

This comparative-correlational study aims to analyze and compare the relationship between appreciation for sustainable practices (APS) and national identity in two groups of social (n=135) and commercial (n=198) entrepreneurs in Lima-Peru. The results show that social entrepreneurs have higher APS and perceive Peruvians as warmer, more competent, and more moral than commercial entrepreneurs. Self-stereotype of competence and identification with the country explain APS significantly only significant in commercial entrepreneurs. The study analyzes little-explored psychosocial variables for the entrepreneurial phenomenon, proposing strategies to improve sustainability activities in entrepreneurs who do not have a explicit social orientation.

Palabras clave : national identity; self-stereotypes; sustainability; social entrepreneurship.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )