SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 issue4Hepatic abscess with bacteremia and hypervirulent Klebsiella pneumoniae meningoencephalitis in the course of SARS - CoV2 infection. Case reportExtensive cutaneous mucormycosis: case report author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Medica Herediana

Print version ISSN 1018-130XOn-line version ISSN 1729-214X

Abstract

LI VALVERDE, Valeria Mariana; DAMIAN CARDENAS, Mario Ezzar  and  GUILLEN-LOPEZ, Otto Barnaby. Enseñanza asistida por pares en una facultad de medicina de Lima, Perú. El caso de la Sociedad Estudiantil de Ciencias Clínicas. Rev Med Hered [online]. 2021, vol.32, n.4, pp.246-251.  Epub Jan 19, 2022. ISSN 1018-130X.  http://dx.doi.org/10.20453/rmh.v32i4.4122.

La enseñanza asistida por pares es una metodología educativa donde interactúan grupos de estudiantes. Una parte toma el rol de educador, y la otra toma el rol de alumno. Esto trae varios beneficios a ambas partes. Se presenta el caso de un programa donde se utiliza esta metodología, en el cual estudiantes de una facultad de Medicina en Lima, Perú toman el rol de tutores de estudiantes de años menores de la misma facultad. Se describen también sus actividades y los recursos académicos utilizados.

Keywords : Educación premédica; enseñanza; facultades de medicina.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )