SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 issue4Branch of the canalis sinuosus imitating an intrarradicular reabsorption: a case reportZoom.us and its potential to generate meaningful learning in direct and indirect restorative dentistry: Unprecedented experience. author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Estomatológica Herediana

Print version ISSN 1019-4355

Abstract

SARAVIA-ROJAS, Miguel; GUTIERREZ-TREVEJO, Jofre; FUKUHARA-NAKAMA, Mary  and  VELASQUEZ-HUAMAN, Zulema. Autodesk Meshmixer usado en la enseñanza de la odontología: Es posible?. Rev. Estomatol. Herediana [online]. 2021, vol.31, n.4, pp.323-329.  Epub Oct 05, 2021. ISSN 1019-4355.  http://dx.doi.org/10.20453/reh.v31i4.4102.

La odontologia digital es una realidad, incorporar competencias digitales es ya perentorio en la formación de recurso humano en Odontologia. El uso del software Autodesk Meshmixer es una gran oportunidad para poder introducir tempranamente al estudiante de estomatología. Se comparte la experiencia como en el curso de Laboratorio de la Clínica Integral de Adulto CIA-2021 donde se diseñó una estrategia didáctica para involucrar el manejo de Meshmixer en el modelado 3D o diseño digital en 3D.

Keywords : 3D; Autodesk Meshmixer; educación dental.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )