SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número48Innovación en la docencia universitaria: una propuesta de trabajo interdisciplinario y colaborativo en educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403

Resumen

MEZA CANO, José Manuel; MORALES RUIZ, Mario Ernesto  y  FLORES MACIAS, Rosa Del Carmen. Individual variables related to instruction in the use of Personal Learning Environments. Educación [online]. 2016, vol.25, n.48, pp.87-106. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201601.005.

In this paper a review of the concept of Personal Learning Environment (PLE) of the scenarios that have been used, the main issues and findings are made. Studies on self-regulated learning and PLE, as well as studies on epistemological beliefs and online learning to propose them as individual variables related to the construction and use of a PLE are reviewed. Subsequently a proposal on the activities to promote the use in these environments, which should be taken into account in the development of instructional situations, is made.

Palabras clave : web 2.0; Personal Learning Environments; Self-regulated Learning; Epistemic beliefs.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons