SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número50Programas de Posgrado en Crecimiento Verde y Desarrollo Sostenible: una aproximación comparativa¿Quién no querría que su escuela llegue a la cima?: voces que hacen eco en las evaluaciones externas brasileñas aplicadas en las escuelas de la microrregión de Ubá/MG índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403

Resumen

MIRANDA COSTA, Eliane. Degree in Rural Education: Intentions in the Training of Field Educators in Marajó. Educación [online]. 2017, vol.26, n.50, pp.88-103. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/http://doi.org/1018800/educacion.201701.005.

The text is the result of the master survey conducted in the city of Portel, in the archipelago of Marajó. It ims to discuss the intentions of forming educators of the field from the Bachelor,s Degree in Rural Education. Methodologically it is a case study of one type of qualitative approach, which collected the data using the following techniques: semi-structured interviews, non-participant observation, closed questionnaire and document analysis. The data analyzed in the light of the content analysis technique in dialogue with theorists, like Arroyo (2011), Caldart (2010), Molina (2010) and others, made it possible to consider that one of the forming intentions is the conquest of new schools not in the sense of a new physical structure, but an open space for dialogue and debate.

Palabras clave : rural education; teacher training; intentions.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons