SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 issue51Scientometric analysis of the scientific research on the evaluation of the implementation of e-learning in the period 2000-2015Analysis of educational strategies to promote coexistance and discipline at pre school level author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación

Print version ISSN 1019-9403On-line version ISSN 2304-4322

Abstract

GONZALEZ NAVARRO, María-Gracia; MARCHANT SAN MARTIN, Margarita Ester; RUIZ RODRIGUEZ, Víctor Hugo  and  NAVARRO SALDANA, Gracia. Desarrollo de la dimensión afectiva de las competencias genéricas por medio del uso de la reflexión. Educación [online]. 2017, vol.26, n.51, pp.35-54. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201702.002.

La dimensión afectiva de las competencias genéricas (CCGG), es fundamental para formar profesionales integrales. En el modelo educativo de la Universidad de Concepción de Chile, la dimensión afectiva se desarrolla en tercer y cuarto año de carrera. En esta investigación se presenta la experiencia de la carrera de biología. En ella se utiliza la estrategia de reflexión con trece estudiantes para desarrollar la dimensión afectiva de las competencias genéricas. Los resultados muestran que hay un cambio en la forma en que las conciben, pasando de ser una herramienta para el buen desempeño a ser parte fundamental de la formación profesional.

Keywords : Competencias genéricas; dimensión afectiva; reflexión; universidad.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License