SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número51La investigación-acción: una propuesta para la formación y titulación en las carreras de Educación Inicial y Primaria de una institución de educación superior privada de LimaEl debate sobre la evaluación en carreras artísticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

DE LA CRUZ FLORES, Gabriela. Equality and equity in education: challenges for a Latin America in transition. Educación [online]. 2017, vol.26, n.51, pp.159-178. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201702.008.

In today’s society knowledge and economic growth are interdependent. Because of this, the concept of equity has gained momentum in educational debate. This paper have the purpose to contribute to this debate. The tensions and transitions around educational equity in the context of Latin America are discussed. The relationship between equality and equity is analyzed. the complementarity between scholar equity and systemic equity is discussed; the concept of equity showing it as dynamic and changing in accordance with social and educational contexts is examined; it is argued on the need for equity in transit from primary education to senior high school. Finally, the passage of equity focused exclusively on coverage towards equity in educational quality is examined.

Palabras clave : Educational equity; educational equality; educational quality; educational inclusion.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons