SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número51Igualdad y equidad en educación: retos para una América Latina en transiciónNiñas, hasta que un niño diga lo contrario: lenguaje y presencia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

GINOCCHIO CASTRO, Lucia. Debate about asessment practices in artistic disciplines. Educación [online]. 2017, vol.26, n.51, pp.175-196. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201702.009.

This essay presents the debate about assessment practices in artistic disciplines in the context of higher education. It exposes the challenges of assessment in the arts and discusses the necessity to clarify its objectives. It also presents some assessment proposals that try to reconcile the debate. These proposals are analysed in relation to their applicability to improve the assessment processes in higher education. Finally, departing form this analysis, it offers recommendations to enhance evaluation processes in higher education. Given the recent foundation of the Performing Arts Faculty of PUCP, and considering PUCP’s long tradition in fine arts disciplines, this topic is considered of great interest for the pedagogy of the arts and assessment in general.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons