SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número52Percepción de los estudiantes que ingresan a estudiar pedagogía de lo que es un buen ciudadano, las instituciones públicas y la efectividad de la acción políticaRelación familia-escuela en el contexto rural: miradas desde las familias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

NAVARRO FERNANDEZ, Ricardo Javier; VEGA VELARDE, María Vanessa; CHIROQUE LANDAYETA, Enrique  y  RIVERO PANAQUE, Carol. Teacher’s perception on good practices with a mobile application for teaching mathematics. Educación [online]. 2018, vol.27, n.52, pp.81-97. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201801.005.

This study aims to identify public schools teacher’s perceptions of the Good Teaching Practices, especially the use of technology in the classroom. Additionally, the study identify teacher’s perception concerning the use of a mobile app to teach mathematics. The study begins with a theoretical review that delimit the concept. From this review, an interview guide was designed to identify teacher’s perceptions of good teaching practices and the use of technologies in the classroom. The results suggests that teachers identify Good Teaching Practices in a conceptual approach, but not in a practical approach. In addition, they acknowledge the benefits of technologies for their teaching practices, recognizing the importance for teaching mathematics.

Palabras clave : Technology and Education; Educative Technology; Mathematics and Teaching of Mathematics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons