SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 issue53The teaching of programming: an experience in the training of Informatics teachersTraining competences of novice researchers from strengthen researcher´s views author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación

Print version ISSN 1019-9403On-line version ISSN 2304-4322

Abstract

ELIZALDE, Martina  and  PERALTA, Nadia. Estudio sobre inserción profesional y académica de graduados de posgrado de la Facultad de Psicología de la Universidad Nacional de Rosario (Argentina). Educación [online]. 2018, vol.27, n.53, pp.92-106. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201802.006.

El presente artículo describe los resultados de la indagación sobre la valoración e inserción académica y/o profesional de graduados de carreras de posgrado de la Facultad de Psicología de la Universidad Nacional de Rosario, Argentina. Se realizó un análisis descriptivo de registros de datos de la unidad académica y análisis de resultados de cuestionarios aplicados a graduados. Los resultados indican que los graduados tienen una valoración positiva de las carreras, destacando el rol docente, los contenidos y sus efectos en la formación. Resaltan aspectos a mejorar vinculados a la enseñanza de la metodología y la elaboración de tesis.

Keywords : seguimiento; graduados; posgrado; psicología.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License