SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número53La enseñanza de la programación: una experiencia en la formación de profesores de informáticaCompetencias formativas de los investigadores noveles según los investigadores consolidados índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

ELIZALDE, Martina  y  PERALTA, Nadia. Study about labor and/or academic insertion of graduates with postgraduate degrees from the Faculty of psychology of the National University of Rosario (Argentina). Educación [online]. 2018, vol.27, n.53, pp.92-106. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201802.006.

This article describes the results of the research about the assessment and the academic and/or labor insertion of graduates with postgraduate degrees from the Facultad de Psicología (Faculty of Psychology) of the Universidad Nacional de Rosario (National University of Rosario), Argentina. A descriptive analysis of data records from the academic unit has been carried out and results of surveys answered by graduates have also been analyzed. The results show that graduates have a positive assessment of the postgraduate courses, especially of the teacher role, the contents and their effects on academic training. They highlight aspects to be improved related to the teaching of methodology and thesis writing.

Palabras clave : following; graduates; postgraduate; psychology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons