SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número53Enseñando la guerra: los profesores de educación básica y la guerra de 1879 en la región de Tarapacá en ChileLos proyectos de caminata rumbo a la escuela para el conocimiento del entorno y favorecer actitudes y hábitos saludables desde educación infantil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

SILVA AGUILA, Manuel; LLANA MENA, Mónica; MALDONADO GARCIA, Fabiola  y  BAEZA REYES, Andrea. Some curricular challenges of citizen training and diversity in Chile. Educación [online]. 2018, vol.27, n.53, pp.155-173. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201802.009.

The article analyzes the complex relationship between cultural selection of curriculum and the diverse nature of the societies in which it is inserted. From a qualitative approach, we analyze the teachers’ discourses of the Metropolitan Region about their representations on the political issues and the Politics and on the importance of curriculum and its possibilities for the attention to the diversity from the formation in citizenship. Results show the lack of problematization of diversity in this area. New contemporary phenomena such as valuing diversity require greater attention in the current processes of curriculum design for democratic coexistence.

Palabras clave : curriculum; diversity education; inclusive education; civic education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons