SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número54Concepciones de interculturalidad y práctica en aula: estudio con maestros de comunidades shipibas en el PerúPrácticas lectoras en una biblioteca pública de Lima: el caso de los niños lectores asiduos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

HURTADO CERON, Arnulfo  y  MOLINA BEDOYA, Víctor Alonso. Interculturality in the normative framework of physical education in Colombia: introitus to professional training. Educación [online]. 2019, vol.28, n.54, pp.87-104. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201901.005.

This article presents the results of the research Interculturality and culture of indigenous peoples in the professional training process in Physical Education in Colombia; which aimed to recognize the presence or absence of diversity in the curricula of existing programs with active registration in the National Higher Education Information System of the country. It was approached methodologically from a dialogue between walking the spiral - Jijunan (understanding) and Kajijunan (interpretation) -proper of Colombian indigenous peoples and the content analysis technique; from which it aimed to infer and uncover what is latent in institutional documents of universities with courses in the field. There was little presence of these categories in the curricula of the current programs in Colombia.

Palabras clave : Physical education; differences; cultural integration; educational legislation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons