SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número54Prácticas lectoras en una biblioteca pública de Lima: el caso de los niños lectores asiduosEl maestro Luis Enrique Galván y el indigenismo en Ayacucho-Perú, siglo XX índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

SARRIN SUAREZ, Mercedes Maritza. Rotations and Levels of Reasoning, according to the Van Hiele model: Results of an Experience. Educación [online]. 2019, vol.28, n.54, pp.127-158. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201901.007.

This article presents the results of a qualitative research of ethnographic design, carried out with eight (8) students of fifth grade of the Fernando Belaúnde Terry secondary school of Ate, the objective of the investigation was to know the development of the geometric thought of rotations in the students, according to the Van Hiele model. The data collection was done through a follow up to the development of the activities programmed in the rotation-learning module designed according to the Van Hiele model, the formative test of open answers and the mixed interview. The results show that students mostly exhibited characteristics of level 2 (analysis) with a good path towards the acquisition of characteristics of level 3 (classification).

Palabras clave : geometric thought; module of learning of rotations; Van Hiele model.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons