SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número55El nivel de inglés alcanzado en quinto grado de secundaria en tres colegios públicos de Lima metropolitanaEl yoga: estrategia para la mejora de la convivencia y de la participación activa en la vida social de la institución educativa en la etapa de educación inicial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

GONZALEZ CASTRO, Claudia  y  CRUZAT ARRIAGADA, Marcela. Educational Innovation: the experience of pedagogical careers at the University Of Los Lagos Chile. Educación [online]. 2019, vol.28, n.55, pp.103-122. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201902.005.

Educational innovation is a relevant aim for higher education institutions, especially for teacher training institutions, due to the impact on the educational system of a country. This study of educational innovation state, among their pedagogical careers, was made by Universidad de Los Lagos, regional university in the chilean city of Osorno. Through the analysis of academics interviews and the institutional documents review, it was concluded there are difficulties defining the innovation concept; that innovation in pedagogical careers starts with curricular innovation driven by the institutional model on competences-based education; and that the experiences of teaching innovation are, mainly, silent innovations.

Palabras clave : Educational innovation; Higher education; teacher training.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons