SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 issue55Emotional awareness in the formative practice of physical education teachersSuccessful generating factors for knowledge management through the application of a structural equation model author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación

Print version ISSN 1019-9403On-line version ISSN 2304-4322

Abstract

QUIROZ PACHECO, Claudia  and  FRANCO GARCIA, Dévora. Relación entre la formación docente y el rendimiento académico de los estudiantes universitarios. Educación [online]. 2019, vol.28, n.55, pp.166-181. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.201902.008.

La presente investigación tiene origen en el estudio de la calidad educativa como componente imprescindible del derecho a la educación que posee toda persona humana y de la misión formadora que se le encarga a la institución universitaria. Por ello, se ha investigado la relación entre los resultados académicos de los estudiantes universitarios y la formación docente de su profesorado. Los factores abordados comprenden: sexo, edad, formación académica, experiencia profesional de los docentes y la percepción de los estudiantes sobre el desempeño de los mismos.

Keywords : derecho a la educación; calidad de la educación; educación superior; formación de profesores; evaluación académica.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License