SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número56Relevancia de la ejecución experimental de proyectos con microcontroladores en el aprendizaje de la ingeniería electrónicaEvaluación de la incidencia de los componentes formales del lenguaje visual en la elaboración de ilustraciones: un estudio con estudiantes en formación inicial docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

LEVANO CASTRO, Sofía. Critical Thinking and Strategic Competence Acquisition in Translation Students. Educación [online]. 2020, vol.29, n.56, pp.73-94. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202001.004.

This paper aims to demonstrate the influence of an intervention program for the development of critical thinking on the acquisition of strategic competence of translation students in a university in Lima. For this purpose, a quasi-experimental research with pre-test and post-test design with control and experimental groups was carried out. The object of study was an intervention program for the development of critical thinking applied to the experimental group. The findings showed that the activities designed for the development of critical thinking significantly influenced strategic competence, which was measured through the student’s ability to analyze problems, evaluate translations and assess their own translations.

Palabras clave : critical thinking; strategic competence; problem solving; translation quality assessment.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )