SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 issue56Use of the Prospective Structural Analysis to Characterize Variables of Educational Quality in Primary and Secondary Venezuelan InstitutionInterculturality as a transversal content in Peruvian university education. Reflective notes author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación

Print version ISSN 1019-9403On-line version ISSN 2304-4322

Abstract

RAMOS-PLA, Anabel. Fundamentos y evolución de la pedagogía preventiva sobre la muerte a través de la filosofía. Educación [online]. 2020, vol.29, n.56, pp.193-210. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202001.009.

En este ensayo pretendemos abordar la historia del pensamiento filosófico como base y pilar fundamental de la pedagogía preventiva o previa sobre la muerte. En el escrito, se conceptualizará y contextualizará al lector sobre qué supone la educación preventiva sobre la muerte; no como ámbito escolar, sino como meta en el desarrollo humano. Con ello, se llevará a cabo un análisis de las diferentes visiones y de la situación actual tanto desde la perspectiva filosófica como pedagógica.

Keywords : muerte; educación y filosofía; innovaciones educativas; filosofía de la educación.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )