SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número56Uso del análisis estructural para caracterizar variables de calidad educativa en institución de primaria y secundaria venezolanaLa interculturalidad como contenido transversal en la educación universitaria peruana. Notas reflexivas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

RAMOS-PLA, Anabel. Foundations and Evolution of Preventive Education on death through the Philosophy. Educación [online]. 2020, vol.29, n.56, pp.193-210. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202001.009.

In this assay, we address the history of philosophical thought as the basis and cornerstone of preventive or previous education about death. In the article, conceptualises and contextualizes in the behalf of the reader about what constitutes death prevention education, not as a school setting, but as a goal in human development. This is intended to make an analysis of the different visions and the current situation both from the philosophical and pedagogical perspective.

Palabras clave : death; education and philosophy; educational innovations; education philosophy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )