SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número57Prácticas de equidad y calidad en la Universidad Veracruzana, Campus Poza RicaLa cuaternidad de los estilos de aprendizaje y el código Phisca-tawa en el sistema educativo inca índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

MANRIQUE, María Soledad. The typology of cognitive processes. A tool for educational análisis. Educación [online]. 2020, vol.29, n.57, pp.163-185. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202002.008.

The work is based on the need of every education professional to become an educational analyst. It summarizes and explains a series of analytical categories that allow educational phenomena to be approached from a cognitive perspective. It starts with a general introduction about cognition and different lines from which it can be addressed. Then the lower and upper cognitive processes are described. It is expected that the typology of processes provided will be a valuable tool for the analysis of teaching situations

Palabras clave : cognition; cognitive processes; learning; teaching; training.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )