SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número58Trabajo colaborativo en línea como estrategia de aprendizaje en entornos virtuales: una investigación con estudiantes universitarios de Educación Infantil y Educación PrimariaRelación entre el estilo de liderazgo del director escolar y la motivación de los maestros y maestras de la generación millennials índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

D’ANDREA, Ana; BUONTEMPO, María  y  BUTTI, Federico. Professionalizing practices in Higher Technical Education. The experience of the computer sector in the argentine province of Corrientes. Educación [online]. 2021, vol.30, n.58, pp.169-187. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202101.008.

This article aims to identify the types of skills that seek to develop the Professional Practices in the training of senior technicians in Information Technology Infrastructure Support in the province of Corrientes (Argentina).

This is a descriptive study whose results are drawn from in-depth interviews with the different actors involved in the Professional Practices of an intentional sample of three careers.

As a result, the development of some specific professional capacities is observed depending on the context (with limited possibilities of expansion). Students value the acquisition of basic professional skills (common to any technician regardless of the specialty).

Palabras clave : Training for work; computer science; higher technical education; professionalizing practice.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )