SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número59Lo didáctico como expresión de lo curricular. Un acercamiento para comprender las prácticas educativas contingentes y emergentesSalud y desempeño escolar: un estudio cuantitativo exploratorio de escolares en Huay-Huay, Perú índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

CRUZ-ALDRETE, Miroslava. The Aprende en casa program, a strategy that excludes minority language users?. Educación [online]. 2021, vol.30, n.59, pp.46-64. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202102.003.

In this paper I discuss the complex situation faced by minority linguistic groups, in particular deaf users of the Mexican Sign Language (LSM), whose bilingual education was threatened by the educational crisis caused by the pandemic. The response of the Mexican state not to interrupt the education of children and young people in this country, made clear the discrimination against users of languages distinct of Spanish, as this is the vehicular language for the programming “Aprende en casa”, and doesn’t considerer the context and languages if the indigenous and deaf communities for their teaching.

Palabras clave : sign language; minority languages; bilingual education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )