SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 issue59Historical problems: analysis around the absence of women and their history in the curricula of Chile and PeruEducational Inclusion and Positive Parenting: the perspective of Venezuelan immigrant boys and girls from the first school cycle in public schools in Santiago de Chile author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación

Print version ISSN 1019-9403On-line version ISSN 2304-4322

Abstract

CUNHA, Carolina Andrade Rodrigues da  and  FERREIRA BRETTAS, Anderson C.. La enseñanza de la lengua española en Brasil: una construcción histórica. Educación [online]. 2021, vol.30, n.59, pp.153-171. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202102.008.

El estudio presentado busca analizar el recurrido histórico de los métodos utilizados por profesores de español en Brasil, desde su primera aparición de manera obligatoria en los currículos, en 1942, hasta los días actuales, con el avance de la internet y de las tecnologías de la información y la comunicación, a fin de entender la relación entre los eventos políticos y económicos y la historia de la educación y de los currículos. buscamos entender las razones que llevaron el estado brasileño a hacer obligatorio el estudio de ese idioma y reflexionamos acerca de la interferencia del desarrollo histórico en la manera como esa lengua extranjera se enseña, estudiando cada uno de los métodos de enseñanza aplicados.

Keywords : lengua española; historia de los currículos; métodos de enseñanza de español.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )