SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número59Problemas históricos: análisis en torno a la ausencia de las mujeres y su historia en los currículos de Chile y PerúInclusión educativa y parentalidad positiva: la perspectiva de niños y niñas inmigrantes venezolanos/as de primer ciclo escolar en escuelas públicas de Santiago de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

CUNHA, Carolina Andrade Rodrigues da  y  FERREIRA BRETTAS, Anderson C.. Spanish language teaching in Brazil: a historic construction. Educación [online]. 2021, vol.30, n.59, pp.153-171. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202102.008.

This study seeks to analyze the path of the methods used by Spanish teachers in Brazil, from their first mandatory appearance in the curricula, in 1942, to the present day, with the advancement of the Internet and Information and Communication Technologies, in order to understand the relationship between political and economic events and the history of education and curriculum. We seek to understand the reasons that led the Brazilian State to make the study of that language mandatory and reflect on the interference of historical development in the way this foreign language is taught, studying each of the applied teaching methods.

Palabras clave : Spanish language; history of curriculum; spanish teaching methods.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )