SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número61Criterios para la selección y uso de simulaciones en un grupo de profesores de Ciencias Naturales en formaciónInvestigación sobre Enseñanza Efectiva. Un Estudio Multinivel para Iberoamérica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación

versión impresa ISSN 1019-9403versión On-line ISSN 2304-4322

Resumen

LEVANO CASTRO, Sofía. (Inter)cultural Competency in the Training of Peruvian Translators and Interpreters. Educación [online]. 2022, vol.31, n.61, pp.27-45.  Epub 05-Oct-2022. ISSN 1019-9403.  http://dx.doi.org/10.18800/educacion.202202.002.

The purpose of this paper is to analyze, from an interdisciplinary point of view, the evolution of the term culture and its relationship with the translator’s cultural or intercultural competence. The role of the translator as mediator and the behavioral and attitudinal dimensions of intercultural mediation are emphasized since the translator’s cultural training has traditionally been focused on the acquisition of declarative knowledge. Several approaches for developing intercultural competence are reviewed and guidelines are suggested for addressing cultural competence training in translator and interpreter curricula that meet the needs of the Peruvian context.

Palabras clave : culture; cultural differences; intercultural education; competencies; mediators.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )