SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1La estrategia digital de internacionalización de Marca en Latinoamérica: Estudio de caso de MARCA Claro en MéxicoComunicación mediática y noticias regionales: La televisión pública en Río Negro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Comunicación

versión impresa ISSN 1684-0933versión On-line ISSN 2227-1465

Resumen

FARIAS MUNOZ, Lila  y  CUELLO RIVEROS, Varinia. Perception and self-perception of gender stereotypes in university students at Valparaíso region through advertising. Revista de Comunicación [online]. 2018, vol.17, n.1, pp.155-165. ISSN 1684-0933.

This research is part of the line of integration and social inclusión of the Viña del Mar University, and determines the conception that young first-year university students from the region of Valparaiso (Chile) have, about the gender stereotypes reflected in society and advertising. Advertising considers both advertising in general and that of regional universities. This study ís qualitative and in it, young people recognize the persistence of machismo, as well as the appearance of a new feminine stereotype that demands of man a change. The models of men and women presented by the society and advertising in general are traditional. In university advertising, students recognize greater features of otherness. This view allows observing the coincidences or differences in relation to their personal visión, and its incidence in the development of communication strategies.

Palabras clave : gender; stereotypes; students; society; advertising; youth.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons