SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Los intangibles de la marca y su efecto en la reputación corporativa: La evaluación de toda cadena de valor de Televisión de CatalunyaBig data y Relaciones Públicas: Una revisión bibliográfica del estado de la cuestión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Comunicación

versión impresa ISSN 1684-0933versión On-line ISSN 2227-1465

Resumen

PANZA GUARDATTI, Mattía; MITCHELSTEIN, Eugenia  y  BOCZKOWSKI, Pablo J.. Politics on the homepage, entertainment on social media: news media agenda on their homepages, Facebook and Twitter. Revista de Comunicación [online]. 2019, vol.18, n.1, pp.135-150. ISSN 1684-0933.  http://dx.doi.org/10.26441/RC18.1-2019-A7.

This work examines the online agenda of two of the most important newspapers in Argentina -Clarín and La Nación- through quantitative content analysis of the news stories published on their respective homepages and on the official accounts of these two media outlets on Facebook and Twitter. The analysis of 3.780 news shows that newspapers maintain an agenda related to public affairs on their home pages, while on social networks they prioritize news related to non-public topics. The divergence is lowest early in the morning and increases throughout the day. This paper explores the reasons for the differences between the topics selected by the news companies on their homepages and their social media presence.

Palabras clave : news agenda; social media; journalism; news online; news cycle.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons