SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Transformación digital de los departamentos de relaciones públicas y comunicación de una muestra de empresas españolasAutorretrato, retrato de familia y autoficción en Días de agosto (2005) de Marc Recha índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Comunicación

versión impresa ISSN 1684-0933versión On-line ISSN 2227-1465

Resumen

DIAZ CAMPO, Jesús  y  BERZOSA, Jesús. Corporate social responsibility in Spanish audiovisual corporations. An analysis of RTVE, Atresmedia and Mediaset. Revista de Comunicación [online]. 2020, vol.19, n.1, pp.93-108. ISSN 1684-0933.  http://dx.doi.org/10.26441/rc19.1-2020-a6.

This research analyzes the corporate social responsibility (CSR) reports of the main au diovisual companies in Spain (Radio Televisión Española, Atresmedia and Mediaset España). The main objective is to determine the level of implementation of CSR policies in each one of them. We use con tent analysis methodology. It consists of 14 indicators and it is based of one previous research (Campos, 2013). The results show that there is a greater level of implementation in the public corporation than in the private ones.

Palabras clave : corporate social responsibility; social responsibility reports; sustainability; audiovisual cor porations; television.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )