SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Bienestar social y aculturación psicológica en estudiantes universitarios migrantesEvaluación de un programa de educación económica, «yo y la economía», en escolares chilenos de educación general básica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Liberabit

versión impresa ISSN 1729-4827

Resumen

GALVEZ NIETO, José Luis et al. Psychometric properties of the questionnaire to assess school social climate (CECSCE). liber. [online]. 2014, vol.20, n.1, pp.165-174. ISSN 1729-4827.

The objective of this article was to report empirical evidence about the psychometric properties of the Questionnaire to Assess School Social Climate (CECSCE) in a sample of 977 students from the region of Araucania, Chile. The exploratory factor analysis shows two factors, climate school center and teachers, that explain the 41.29% of the variance. The internal consistency reliability of the instrument reaches a general Cronbach’a Alpha of 0.841, for the subscales climate school center 0.785 and for the factor teachers 0.703. These results are consistent with the original proposal of the instrument. We concluded that the Chilean version of the questionnaire maintain a relevant relationship with the variables victimization and violent delinquency behavior, showing an acceptable convergent validity.

Palabras clave : Questionnaire of school social climate; psychometric properties; school violence.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons