SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.75 issue1Using problem-based learning (PBL) for learning the chemical periodicity concept in a General Chemistry course author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista de la Sociedad Química del Perú

Print version ISSN 1810-634X

Abstract

GABEMET MARTI, Luisa; PARDO VICENTE, Teresa  and  ESTEVE RODRIGUEZ, Dolores. Modificación de técnicas didácticas en una asignatura de Química Orgánica. Rev. Soc. Quím. Perú [online]. 2009, vol.75, n.1, pp.140-145. ISSN 1810-634X.

En este trabajo se presentan las modificaciones de las técnicas didácticas que se han introducido en la docencia de la asignatura "Química Orgánica" de 2° curso, de la titulación de Ingeniería Técnica Industrial, Especialidad Química Industrial, de la Universidad Politécnica de Valencia con el fin de fomentar la participación del alumno y adaptarla al aprendizaje basado en competencias.

Keywords : aprendizaje; competencias; créditos; metodologías activas.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )