SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1La calidad de servicio del cliente interno basado en el modelo SERVQUAL y su relación con la satisfacción laboral en una empresa de transporte de carga pesada de Lima Metropolitana, 2021Aplicación de herramientas Lean Manufacturing (5S, Andon y Tiempo Estándar) para el aumento de la productividad en el área de producción de una empresa metalmecánica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Industrial Data

versión impresa ISSN 1560-9146versión On-line ISSN 1810-9993

Resumen

OBANDO MANTILLA, Jerson Waldir; GODOY VILLASANTE, Manuel Josué  y  GONZALEZ VASQUEZ, Joe Alexis. Implementation of Retail Business Strategies and Their Relationship with Consumption Patterns in Department Stores in a COVID-19 Context. Ind. data [online]. 2023, vol.26, n.1, pp.203-216. ISSN 1560-9146.  http://dx.doi.org/10.15381/idata.v26i1.24313.

The objective of this study is to determine how retail business strategies are related to consumption patterns in department stores in a COVID-19 context. The methodology employed has a descriptive and correlational approach at a cross-sectional level. The data collection technique was a survey addressed to a sample of 384 consumers. The most significant result is the moderate and strong correlation coefficient of .702 for the variables with a p= .000 < .05. The results obtained show that retail business strategies are closely related to consumption patterns, which means that shopping habits can be created in customers.

Palabras clave : retail business strategies; e-commerce; consumption patterns; COVID-19.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )