SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue33Who responds more to monetary policy, conventional banks or participation banks?Spatial equilibrium, market integration and price exogeneity in dry fish marketing in Nigeria: a vector auto-regressive (VAR) approach author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Journal of Economics, Finance and Administrative Science

Print version ISSN 2077-1886

Abstract

BERUMEN, Sergio A.. Evaluación del impacto de la política de incentivos sectoriales en el desarrollo de los municipios mineros de Castilla y León. Journal of Economics, Finance and Administrative Science [online]. 2012, vol.17, n.33, pp.15-30. ISSN 2077-1886.

Es objeto de discusión si la política de incentivos destinada al sector minero es o no conveniente. Los partidarios defienden que gracias a esta los municipios tienen mayores oportunidades para desarrollarse, mientras que los detractores argumentan que no tiene sentido orientar recursos hacia un sector sin futuro. En este trabajo nos hemos planteado hacer una evaluación del impacto que generaron las ayudas concedidas en el seno del Plan del Carbón 1998-2005, el Plan Nacional de Reserva Estratégica de Carbón 2006-2012 y los Fondos Estructurales de la Unión Europea 2000-2006 en doce variables socioeconómicas seleccionadas en los 105 municipios mineros de Castilla y León entre 1998 y 2010.

Keywords : Política de incentivos; Sector minero; Castilla y León.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )