SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Percepción del alumnado de traducción de la Universidad Internacional de Valencia (VIU) sobre el ciberplagio académicoServicios de valor añadido en contextos situacionales en traducción: de los proyectos al portafolio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria

versión On-line ISSN 2223-2516

Resumen

SANCHEZ RAMOS, María del Mar. Challenges in Translator Training: Design and Evaluation of a Mobile App Localization Module. Rev. Digit. Invest. Docencia Univ. [online]. 2017, vol.11, n.2, pp.118-135. ISSN 2223-2516.  http://dx.doi.org/10.19083/ridu.11.566.

Aware of the unstoppable advance of localization and its influence on the translation industry, this paper aims at providing a mobile application localization module for the translator curriculum. With this goal in mind, we describe the teaching module conducted with 24 undergraduate translator trainees as part of the Localization course (Degree in Modern Languages and Translation, University of Alcalá, Spain). Following a socio-constructivist methodology, qualitative data were collected via a group session and a questionnaire, which allowed evaluating the teaching proposal. Upon examination of the results, we can state that the main challenges are related to linguistic and technical issues and that their training is a must if we want our students to be ready for what comes ahead.

Palabras clave : mobile phone; translator training; technology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons