SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Aplicaciones didácticas del género citación judicial en la traducción jurídica alemán-españolEstilos de aprendizaje, elección de carrera y perfil curricular en estudiantes de Comunicación Humana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria

versión On-line ISSN 2223-2516

Resumen

MANSILLA, Diego  y  GONZALEZ-DAVIES, María. The use of socioaffective strategies in an online translation class. A didactic proposal. Rev. Digit. Invest. Docencia Univ. [online]. 2017, vol.11, n.2, pp.251-273. ISSN 2223-2516.

Online translator training has grown considerably in recent years. The virtual classroom modality presents new challenges for instructors, including the need to address the students’ important socio-affective aspects. The socio-affectiveelement in a virtual learning environment directly influences the learning process. This article is based on a socio-constructivist and socio-affective theoretical foundation, a collaborative and contextual pedagogical framework, and a prior survey of recent graduates from an online translation program. We present a didactic proposal focused on the explicit use of socio-affective learning strategies in a virtual translation training program to compensate for the lack of physical presence. The purpose is to improve both the learning process and the translation product. The strategies and tactics proposed are aimed at increasing learner satisfaction, academic results, and the professional preparedness of online translation students.

Palabras clave : online education; translation; collaboration; situated learning; socio-affective strategies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons