SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Persistencia académica en un programa de nivelación universitario venezolano: caso Universidad Simón BolívarLa virtualidad en la tutoría docente: Una aproximación a su análisis desde la universidad española índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria

versión On-line ISSN 2223-2516

Resumen

DOMINGUEZ-LARA, Sergio. Development of a Research Self-Efficacy Scale: Preliminary Evidence of Validity. Rev. Digit. Invest. Docencia Univ. [online]. 2017, vol.11, n.2, pp.308-322. ISSN 2223-2516.

The aim of this study was to examine the preliminary evidence of validity of the Research Self-Efficacy Scale (RSE) through the analysis of item contents. A sample of ten research psychologists (70% male; Mage = 47.2 years old), and 34 Peruvian college students (> 70% female), both undergraduate (n = 19) and graduate (n = 15) was assessed. The researchers evaluated the relevance and clarity of the items, and the students, the clarity of the RSE statements. The answers given by the judges were systematized through Aiken’s V with confidence intervals, obtaining favorable results. In conclusion, the RSE exhibits favorable evidence regarding the representativity of the items. The practical implications of the findings are discussed here.

Palabras clave : research self-efficacy; content validity; college students.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons