SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número2Enfoque psicoeducativo de Vigotsky y su relación con el interaccionismo simbólico: Aplicación a los procesos educativos y de responsabilidad penal juvenilEl rol de las universidades peruanas frente a la investigación y el desarrollo tecnológico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propósitos y Representaciones

versión impresa ISSN 2307-7999versión On-line ISSN 2310-4635

Resumen

HERNANDEZ, Ronald M; ORREGO CUMPA, Rosalina  y  QUINONES RODRIGUEZ, Sonia. New Ways of Learning: Teacher Training in the Use of ICTs. Propós. represent. [online]. 2018, vol.6, n.2, pp.671-685. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.248.

Information and communication technologies (ICTs) have become a decisive resource in the field of education, and at the same time, an indispensable variable in the academic practice where we seek to use each one of the resources offered by Web 2.0. The objective of this article is to perform a critical analysis and review of the conceptual aspects of teacher training, the use of the ICTs and their implications in teacher’s daily work, as well as in the teaching-learning process. Finally, it is concluded to highlight the importance of the creation of pedagogical dimensions that indicate the training competencies a teacher must have given the new technological tendency.

Palabras clave : Teacher training; ICT; learning; pedagogical knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons