SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Actitudes hacia el plagio en estudiantes de Administración de Empresas de dos universidades privadas en Arequipa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propósitos y Representaciones

versión impresa ISSN 2307-7999versión On-line ISSN 2310-4635

Resumen

ALARCON DIAZ, Mitchell Alberto et al. Use of Learning Strategies in the University: A Case Study. Propós. represent. [online]. 2019, vol.7, n.1, pp.10-32. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n1.265.

The objective of this study was the characterization of the learning strategies of higher education students of a university in Lima. To achieve this purpose, the focus is qualitative, which allows us to interpret the same practice of the students. The methodology of this research, including direct observation and in-depth interviewing, has the purpose of understanding the reasons for practice in the practice of strategies. The conclusion of the research is that the metacognitive strategies, the processing of information and the control of the context become the fundamental principles of the moment of learning by students.

Palabras clave : Strategies; Case Study; Higher Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons