SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue1Information and Communication Technology in Primary School Students within the Framework of Inclusive Education at a Special Basic Education CenterTutorial Action for the Development of Social Skills in University Students author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Propósitos y Representaciones

Print version ISSN 2307-7999On-line version ISSN 2310-4635

Abstract

SALVATIERRA MELGAR, Ángel; GALLARDAY MORALES, Santiago Aquiles; OCANA-FERNANDEZ, Yolvi  and  PALACIOS GARAY DE RODRIGUEZ, Jessica Paola. Caracterización de las habilidades del razonamiento matemático en niños con TDAH. Propós. represent. [online]. 2019, vol.7, n.1, pp.165-184. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n1.273.

El objetivo de la presente investigación fue caracterizar las habilidades del razonamiento matemático en niños con TDAH entre 7 a 9 años, el estudio inicia de la concepción de niños con necesidades especiales y se realiza una indagación antropológica en perspectivas del actor sobre las habilidades del razonamiento matemático y las entrevista a sus tres docentes acerca de sus dificultades, alteraciones y trastornos. El método de la investigación es el trabajo de campo etnográfico. Los resultados muestran carencia de habilidades matemáticas específicamente en cálculo numérico; apreciándose desorden, combinación de operación simultáneamente entre adición y sustracción, déficit de atención durante la lectura de un problema por lo que no logran sistematizar, identificar los datos para las operaciones algorítmica

Keywords : Habilidades; razonamiento matemático; niños con TDAH.

        · abstract in English     · text in Spanish     · English ( pdf ) | Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License