SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Tecnología de la Información y Comunicación en estudiantes del nivel primario en el marco de la educación inclusiva en un Centro de Educación Básica EspecialAcción tutorial para el desarrollo de las habilidades sociales en estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propósitos y Representaciones

versión impresa ISSN 2307-7999versión On-line ISSN 2310-4635

Resumen

SALVATIERRA MELGAR, Ángel; GALLARDAY MORALES, Santiago Aquiles; OCANA-FERNANDEZ, Yolvi  y  PALACIOS GARAY DE RODRIGUEZ, Jessica Paola. Characterization of Mathematical Reasoning Skills in Children with ADHD. Propós. represent. [online]. 2019, vol.7, n.1, pp.165-184. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n1.273.

The objective of the present research was to characterize the mathematical reasoning skills in children with ADHD between 7 and 9 years old. The study begins with the conception of children with special needs and an anthropological research is carried out in perspectives of the actor on mathematical reasoning skills and interviews of their three teachers about their difficulties, alterations and disorders. The research method is an ethnographic fieldwork. The results show lack of mathematical skills specifically in numerical calculation; observing disorder, combination of simultaneous operation between addition and subtraction, attention deficit during the reading of a problem so they fail to systematize, identify data for algorithmic operations

Palabras clave : Skills; Mathematical Reasoning; Children with ADHD.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons