SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue2Predominant Components of the Tutorial Action in University StudentsProblem Based Learning (PBL) in the Development of Emotional Intelligence of University Students author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Propósitos y Representaciones

Print version ISSN 2307-7999On-line version ISSN 2310-4635

Abstract

PALACIOS-GARAY, Jessica  and  COVENAS-LALUPU, José. Predominancia del autoconcepto en estudiantes con conductas antisociales del Callao. Propós. represent. [online]. 2019, vol.7, n.2, pp.325-352. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n2.278.

El objetivo de la investigación fue determinar la dimensión predominante que más influye en el autoconcepto en estudiantes con conductas antisociales. El trabajo en mención es de tipo sustantiva, de un diseño no experimental de corte transversal. El método empleado fue el hipotético deductivo. La muestra estuvo conformada por 98 adolescentes con conductas antisociales, el muestreo utilizado fue el no probabilístico intencional. El instrumento utilizado fue AF-5 de García y Musitu (1999). Los resultados indicaron que el autoconcepto que influye en las adolescentes fue el autoconcepto emocional

Keywords : Autoconcepto; Académico; Social, Emocional; Familiar y físico.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License