SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 issue2Analysis the Impact of Literature on the Formation of the Russian Federation State Civil Servant Image in Mass MediaThe Role of the Didactic Games in Enhancing Cognitive Activity at Preschool Children author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Propósitos y Representaciones

Print version ISSN 2307-7999On-line version ISSN 2310-4635

Abstract

GORBUNOVA, Irina B.  and  MIKHUTKINA, Nina V.. Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System. Propós. represent. [online]. 2020, vol.8, n.2, e523. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2020.v8n2.523.

El desarrollo de nuevas tecnologías musicales requiere cambios en el contenido de la educación musical. La pedagogía musical se enfrenta a la tarea de educar a músicos creativos que sean capaces de actividades innovadoras y pensamiento musical inventivo. Por lo tanto, la educación musical primaria debe introducir tecnologías de aprendizaje creativo destinadas a desarrollar las habilidades creativas de los estudiantes. Este artículo analiza el contenido de las actividades musicales y creativas de los estudiantes en el campo de las tecnologías informáticas de música (MCT) ilustradas por el tema “Trabajo creativo de música de computadora”. El estudio teórico y experimental nos llevó a concluir que este curso no solo desarrolla habilidades creativas sino que también establece condiciones para el desarrollo integral y armonioso de las personalidades de los estudiantes.

Keywords : Educación Musical; Tecnologías Informáticas de la Música (MCT); Computadora de la Música Trabajo Creativo; Arreglo de Computadora; Composicion Musical; Proyecto Multimedia..

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )