SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue1Soft skills and teacher performance at the higher level of educationGeoGebra software in the improvement of solving capacities of problems of two-dimensional geometric figures in university students author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Propósitos y Representaciones

Print version ISSN 2307-7999On-line version ISSN 2310-4635

Abstract

MORENO MILLA, Fiorella; PALACIOS GARAY, Jessica Paola  and  NUNEZ VARA, Fernando Esteban. Estrategias de autorregulación y competencia discursiva en el nivel superior. Propós. represent. [online]. 2021, vol.9, n.1, e1039. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9n1.1039.

A partir de la exploración de estudios previos, teorías y conceptos involucrados, en los siguientes acápites de este artículo de revisión, se pretende manifestar, de forma conceptual y analítica, la temática referida a las estrategias de autorregulación en el marco educativo, a la metacognición y las estrategias de autorregulación, a la competencia comunicativa y la competencia discursiva en el marco educativo, a la competencia discursiva en el texto académico y, finalmente, a las estrategias de autorregulación y la competencia discursiva escrita de discentes universitarios.

Keywords : Estrategias de autorregulación; Competencia discursiva; Nivel superior.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )