SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1Habilidades blandas y el desempeño docente en el nivel superior de la educaciónSoftware GeoGebra en la mejora de capacidades resolutivas de problemas de figuras geométricas bidimensionales en universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propósitos y Representaciones

versión impresa ISSN 2307-7999versión On-line ISSN 2310-4635

Resumen

MORENO MILLA, Fiorella; PALACIOS GARAY, Jessica Paola  y  NUNEZ VARA, Fernando Esteban. Self-regulation strategies and discursive competence at the higher level. Propós. represent. [online]. 2021, vol.9, n.1, e1039. ISSN 2307-7999.  http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9n1.1039.

From the exploration of previous studies, theories and concepts involved, in the following sections of this review paper, it is intended to manifest, in a conceptual and analytical way, the theme related to self-regulation strategies in the educational framework, to metacognition and self-regulation strategies, to communicative competence and discursive competence in the educational framework, to discursive competence in the academic text and, finally, to self-regulation strategies and written discursive competence of university students.

Palabras clave : Self-regulation strategies; Discursive competence; Higher level.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )