SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.75 issue1Using problem-based learning (PBL) for learning the chemical periodicity concept in a General Chemistry course author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista de la Sociedad Química del Perú

Print version ISSN 1810-634X

Rev. Soc. Quím. Perú vol.75 no.1 Lima Jan./mar. 2009

 

ENSEÑANZA DE LA QUÍMICA

 

Modificación de técnicas didácticas en una asignatura de Química Orgánica

Modification of didactic technical in a subject of Organic Chemistry

 

Mª Luisa Gabemet Martí1 ; Teresa Pardo Vicente1 ; Mª Dolores Esteve Rodríguez1

1 Departamento de Química, Universidad Politécnica de Valencia, C/ Camino de Vera sIn, 46022 Valencia, España
E-mail: gabemet@qim.upv.es

 


RESUMEN

En este trabajo se presentan las modificaciones de las técnicas didácticas que se han introducido en la docencia de la asignatura "Química Orgánica" de 2° curso, de la titulación de Ingeniería Técnica Industrial, Especialidad Química Industrial, de la Universidad Politécnica de Valencia con el fin de fomentar la participación del alumno y adaptarla al aprendizaje basado en competencias.

Palabras clave: aprendizaje, competencias, créditos, metodologías activas.

 


ABSTRACT

In this work the modifications of the didactic techniques are presented that have been introduced in the teaching of the Organic Chemical subject of 2° course, of the degree of Industrial Technical Engineering, Industrial Chemical Specialty, of the Polytechnic University ofValencia with the purpose ofto foment the student's participation and to adapt it to the leaming based on competences.

Key word: leaming, competences, credits, active methodologies.

 


 

Texto completo en PDF:

http://www.scielo.org.pe/pdf/rsqp/v75n1/a16v75n1.pdf